Повернутися до звичайного режиму

/Files/images/Bulyng/bulyng.jpg

Антибулінг


Булінг (цькування), згідно формулювання ЮНІСЕФ (Дитячий Фонд при ООН) – це агресивна та вкрай неприємна поведінка однієї дитини (молодої людини) або групи дітей (молодих людей) по відношенню до іншої дитини (молодої людини), що супроводжується постійним фізичним і психологічним тиском.

Булінг (цькування) у освітянській сфері визначається як діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у фізичному, психологічному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Що треба знати!

  1. Найчастіше булінг відбувається в таких місцях, де контроль з боку дорослих менший або взагалі його нема.
  2. Булінг супроводжується реальним фізичним чи психологічним насиллям: жертву висміюють, залякують, дражнять, шантажують, б’ють, псують речі, розповсюджують плітки, бойкотують, оприлюднюють особисту інформацію та фото в соціальних мережах.
  3. В ситуації булінгу завжди беруть участь три сторони: той, хто переслідує (булер), той, кого переслідують (жертва) та ті, хто спостерігають (спостерігачі булінгу).
  4. Булінг негативно впливає на всіх учасників, на їхнє фізичне та психічне здоров’я.
  5. Булінг може виникати спонтанно, коли несподівано для себе дитина (молода людина) опиняється або в ситуації переслідування, або приєднується до переслідувача.
  6. Якщо булінг відбувся, він може повторюватися багато разів.

Форми прояву булінгу

  • фізичний (штовхання, підніжки, зачіпання, бійки, стусани, ляпаси, нанесення тілесних пошкоджень).
  • психологічний (принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, міміка обличчя, поширення образливих чуток, ізоляція, ігнорування, погрози, жарти, маніпуляції, шантаж).
  • економічний (крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей, вимагання грошей).
  • сексуальний (принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуального характеру, зйомки у переодягальнях, поширення образливих чуток, сексуальні погрози, жарти).
  • кібербулінг (приниження за допомогою мобільних телефонів, Інтернету, інших електронних пристроїв).

Як правильно реагувати на цькування?

  • продемонструйте стійкість і впевненість власної волі; оберіть спокійну манеру спілкування.
  • переведіть ситуацію у площину гумору, що може відволікти кривдника (групу кривдників) від наміру дошкулити Вам.
  • проявіть байдужість до булера; ні у якому разі не давайте волю емоціям, оскільки це буде лише усугубляти ситуацію.
  • уникайте бійки, оскільки кривдник саме через неї хоче виплеснути власну агресію.
  • обов’язково обговоріть ситуацію з людьми, до яких Ви маєте довіру (батьки, родичі, вчителі, товариші та ін.); вони допоможуть Вам визначити правильну стратегію поведінки.
  • не треба терпіти булінг (цькування); при серйозному загостренні ситуації звертайтесь до керівника закладу освіти або Національної поліції за місцем проживання.

Відповідальність за вчинення булінгу

Діючими Законами України передбачено відповідні покарання.

  1. За вчинення булінгу (цькування) неповнолітньої чи малолітньої особи передбачено штраф у розмірі від 850 до 1700 грн., або примусові громадські роботи терміном від 20 до 40 годин.
  2. Повторні діяння, вчинені протягом року караються штрафом у розмірі від 1700 до 3400 грн або громадськими роботами на строк від 40 до 60 годин.
  3. Цькування вчинені неповнолітніми до 16 років, передбачає відповідальність їх батьків. До них застосовуватимуть покарання у вигляді штрафу від 850 до 1700 грн або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.
  4. Також передбачена відповідальність за приховування фактів булінгу (цькування); якщо керівник закладу освіти не повідомить органи Національної поліції України про відомі йому випадки цькування серед учнів (молоді), до нього буде застосоване покарання у вигляді штрафу від 850 до 1700 грн або виправних робіт до одного місяця з відрахуванням до 20 % заробітку.

Нормативно правова база

  1. Закон України «Про освіту»https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
  2. Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/ 2657-19
  3. Кодекс України про адміністративні правопорушенняhttps://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10

Шановні діти, батьки, вчителі!

Ви можете отримати індивідуальну консультацію щодо протидії булінгу наступним чином:

  1. Через електронну адресу: korsunskola@gmail.com
  2. За телефоном (05356) 96 5 19
  3. При особистій зустрічі. Адреса: 37262, Полтавська область, Лохвицький район, село Корсунівка, вулиця Низова, 55, приміщення Корсунівської ЗОШ І-ІІІ ступеніів. Часи прийому: вівторок, п’ятниця з 12.00 до 15.00.

План заходів

№ з/п ЗАХОДИ Відповідальні за проведення Термін виконання
1. Перевірка приміщень, території закладу з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу. Заступник директора Упродовж року
2. Проведення класних батьківських зборів «Запобігання та протидія булінгу в учнівському середовищі». Класні керівники 1-9-их класів, практичний психолог Згідно з графіком проведення зборів
3. Інформування батьків про булінг та його види. Виступ-презентація на загальношкільній батьківській конференції Практичний психолог Вересень
4. Нарада вчителів при директору «Що потрібно знати про боулінг». Виступ-презентація Адміністрація Практичний психолог Вересень
5. Засідання методичного об’єднання класних керівників «Профілактика булінгу як соціального явища в шкільному середовищі». Голова ШМО класних керівників, практичний психолог Березень
6. Організація та проведення годин класних керівників із питань попередження та запобігання булінгу, превентивного виховання, формування загальнолюдських моральних цінностей (тренінгових занять, тематичних квестів, психологічних ігор, дискусій, розмов по колу, «круглих столів», бесід, ситуативно-рольових ігор тощо). Класні керівники 1-9-их класів Упродовж року
7. Проведення спільно з представниками Лохвицького відділу поліції головного управління Національної поліції заходів щодо попередження булінгу та відповідальність у разі його здійснення Заступник директора кл. кер. 1-9-их класів Упродовж року
8. Психодіагностика здобувачів освіти (вибірково) на визначення схильності до агресивної поведінки Практичний психолог Упродовж року
9. Проведення тематичних бесід, відеолекцій, тренінгових занять щодо запобігання та протидії булінгу, формування моральних цінностей за участю громадських організацій та провідних спеціалістів. Заступник директора, педагог-організатор, кл. керівн. 1-9-их класів Упродовж року
10. Систематичне здійснення аналізу створення безпечного освітнього середовища для здобувачів освіти, навчальних ситуацій. Адміністрація, педагог-організатор, кл. керівн. 1-9-их класів Упродовж року
11. Перегляд та обговорення школярами тематичних відеофільмів Класні керівники 1-9-их класів Упродовж року
12. Підготовка пам’яток для здобувачів освіти «Як протидіяти боулінгу». Практичний психолог Упродовж року
13. Тематичні загальношкільні лінійки для учнів 9-11-их класів «Все про кібербулінг». Педагог-організатор Лютий
14. Підготовка проектів «Життя без насильства». Кл. керівники 6-9-их класів Березень
15. Підготовка методичних рекомендацій для класних керівників щодо проведення заходів із питань попередження булінгу. Заступник директора Упродовж року
16. Тематичні години психолога та соціального педагога з питань протидії булінгу, створення доброзичливого мікроклімату в колективі, формування моральних цінностей («Профілактика насильства в учнівському середовищі», «Що таке булінг? Як себе захистити?», «Що таке агресія? Як навчитися нею керувати?», «Як правильно дружити», «Причини виникнення боулінгу», «Конфлікт. Як його вирішувати» тощо). Практичний психолог Соціальний педагог Упродовж року
17. Семінар класних керівників «Що таке булінг? Його різновиди та адміністративне покарання». Голова ШМО кл. керівників Практичний психолог Січень
18. Тренінгове заняття учням 5-х класів «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» Практичний психолог Січень
19. Поради «Як допомогти дітям впоратися з булінгом» Практичний психолог Упродовж року
20. Батьківський всеобуч на тему «Безпечне середовище. Булінг. Адміністративні стягнення порушників». Практичний психолог, учитель правознавства Січень
21. Перегляд відео-презентацій «Булінг у школі. Як його розпізнати. Кібербулінг або агресія в інтернеті: способи розпізнавання та захист дитини» учнями 2-4-х класів Класні керівники Лютий
22. Поради батькам, як зменшити ризик булінгу для своєї дитини Кл. керівн. Практичний психолог Березень
23. Перегляд відео – роликів «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися » Кл.керівн. Соціальний педагог Березень
24. Консультативний пункт «Скринька довіри » Практичний психолог Упродовж року
25. Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу». Класні керівники Практичний психолог Квітень
26. Години спілкування учням 2-11-х класів на тему «Кібербулінг» Класні керівники Квітень
27. Тренінгове заняття «Як протистояти тиску та відстоювати власну позицію» учням 5-6 класів Практичний психолог Травень
28. Анкетування учнів 2-11 класів «Насильство в родині» Практичний психолог Травень

Порядок подання та розгляду

1. Здобувачі освіти, працівники та педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу, яким стало відомо про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого стали, або підозрюють його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб зобов’язані повідомляти директору закладу.

2. Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу(цькування) здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу (цькування) (далі – Заява).

3. Заяви, що надійшли на електронну пошту закладу отримує керівник закладу та заступник.

4. Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює заступник директора.

5. Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування).

6. Датою подання заяв є дата їх прийняття.

7. Розгляд Заяв здійснює директор закладу з дотриманням конфіденційності.


Порядок реагування

1. За результатами розгляду Заяви директор закладу видає рішення про проведення розслідування випадків булінгу (цькування) із визначенням уповноважених осіб.

2. З метою розслідування випадків булінгу (цькування) уповноважені особи мають право вимагати письмові пояснення та матеріали у сторін.

3. Для прийняття рішення за результатами розслідування директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – Комісія) та скликає засідання.

4. Комісія створюється наказом директора закладу.

5. До складу комісії можуть входити педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булера, директор закладу та інші заінтересовані особи.

6. Комісія у своїй діяльності керується законодавством України та іншими нормативними актами.

7. Якщо Комісія визначила, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то директор закладу зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей.

8. У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що директор закладу має повідомити постраждалого.

9. Рішення Комісії приймаються більшістю її членів та реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

10. Потерпілий чи його/її представник можуть звертатися відразу до уповноважених органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службу у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

11. Батьки зобов’язані виконувати рішення та рекомендації Комісії.


Контакти нашого закладу.

Кiлькiсть переглядiв: 730

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.